Trening w domu czy na siłowni?

0
45
trening interwałowy na siłowni

Późna jesień i wczesna zima zaczyna zmuszać do myślenia nad swoją kondycją. Choć pogoda nie rozpieszcza, to pojawia się obawa o swój stan zdrowotny podczas długich zimowych wieczorów. Opady atmosferyczne uniemożliwiają ćwiczenia na świeżym powietrzu, przez to kierujemy swoją uwagę na treningi w domu albo na siłowni.

Trening w domu czy na siłowni?

Gdy postanowimy ćwiczyć w domu, to posiadamy dwie opcje na odbycie efektywnego treningu. Jednym z nich jest kontakt z indywidualny trenerem, który poprowadzi nas przez ten etap. Przedstawi ćwiczenia, rozpiszę cykle ćwiczeń i postara się zmotywować do ćwiczeń. Drugim jest odbycie treningu z osobami, które przygotowały specjalistyczne filmiki i udostępniły w internecie. Platforma youtube posiada bardzo wiele takich propozycji, z podziałem na partie ciała, czy czasem, jaki chcemy poświęcić na trening. W obydwu przypadkach, w końcu natrafimy na ćwiczenia bardziej wytrzymałościowe.

Gdy zdecydujemy się na treningu na siłowni, to zawsze możemy liczyć na obecność wyspecjalizowanego trenera. Pomoże on w technice ćwiczeń i za odpowiednią dopłatą rozpisze plan treningowy. Na siłowni przećwiczymy nasze ciało ze specjalistycznymi atlasami, bieżniami, sztangami. Podobnie jak przy treningu cardio w domu, prędzej czy później natrafimy na treningi interwałowe.

Trening interwałowy na siłowni różni się od treningu interwałowego w domu, możliwościami jego odbycia. Praca na rowerku, bieżni albo podczas podnoszenia ciężarów wypierać będzie inne partie mięśni i trening interwałowy na siłowni przyniesie szybsze korzyści niż w warunkach domowych.

Podział treningów

Treningi możemy podzielić na cardio, siłowe albo wytrzymałościowe. Każdy z nich odpowiedzialny jest za coś innego. Dlatego ważne jest, aby zaplanować sobie tak trening, aby posiadał w interwale tygodniowym, każdy z tych rodzajów ćwiczeń. Taka praca pozwala na równomierny wzrost mięśni, równomierne pozbycie się tkanki tłuszczowej i nagranie kondycji w odpowiednio równym czasie.

Jeżeli masz taką możliwość, aby podczas treningu, inna osoba asekurowała trening, skorzystaj z takiej opcji. Opadnięcie z sił podczas treningu może źle się skończyć dla kręgosłupa. Uchroni to przed niepotrzebną kontuzją, które leczenie może się ciągnąć latami.

W każdym z tych przypadków należy się poważnie zastanowić, czy chcemy odbywać treningi samodzielnie. Każde ćwiczenie wymaga odpowiedniej, często wypracowywane latami techniki. Złe szarpnięcie sztangi albo zły układ ciała podczas pracy, może skutkować poważnymi urazami, które będziemy leczyć latami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here