Zasady dobrego samopoczucia

Zasady dobrego samopoczucia

Ociężałość, ospałość i wszechogarniająca apatia to dla wielu osób stan po zimowej porze. Ta nie jest sprzyjającym czasem dla wielu, którzy nie wiążą go w żaden sposób ani ruchem na świeżym powietrzu ani tym bardziej ze zdrowym i racjonalnym pożywieniem. Organizm podpowiada nam by zapaść w zimowy sen z pełnym po brzegi żołądkiem, to też pokornie go słuchamy. Tak naprawdę jest to wymówka, której nauczyliśmy się przez lata. To mity, w które lepiej się nie łapać, jeśli jednak niestety dałeś im wiarę pora zmienić swój organizm w tryskający energią i zdrowiem wulkan. Odkładanie tego na pojutrze nigdy nie będzie miało swojego końca, natomiast działanie tu i teraz pozwoli wpoić nowe zasady, które nie miną wraz z kolejnymi mrozami. Ruszaj się! Zamień windę na schody, siedzenie na parkowej ławce w spacer, a gry komputerowe na rower, rolki czy basen. Sprawdź co pochłaniasz. Zacznij jeść w skupieniu, znajdź w tym prawdziwą przyjemność. Celebracja posiłków pozwala na spożywanie ich w wolniejszym tempie, a to oznacza, że zjesz mniej. Wybieraj produkty najmniej przetworzone, naturalne – eko nie jest w modzie dlatego, że przyszła na nie pora, ale dlatego, że jest zdrowe. Nie rezygnuj ze śniadań, za to poszukaj zdrowych i smacznych alternatyw dla batoników i innych utwardzonych tłuszczowych słodkości. Rób sobie małe przyjemności – dopieszczaj swój mózg, w końcu wszystkie zmiany zaczynają się w głowie.