Sporty odpowiednie dla kobiet w ciąży

Sporty odpowiednie dla kobiet w ciąży

Kiedy kobieta zachodzi w ciążę, pojawiają się przed nią różne ograniczenia, teraz jest, pomimo że jest zdrowa nie może robić wielu rzeczy, które do tej pory robiła, a niektóre których nigdy nie robiła muszą teraz stać się częścią jej życia. Jednak, jeżeli chodzi o uprawianie sportu to jest to sprawa dyskusyjna i różni lekarze, mają na ten temat różne poglądy. Jednak najbezpieczniej będzie przyjąć, że w pierwszym trymestrze, kiedy istnieje największe ryzyko poronienia, powinno zrezygnować się ze wszystkich sportów i jedynie chodzić na niezbyt forsowne spacery. Natomiast w drugim trymestrze ciąży, o ile oczywiście lekarz prowadzący ciążę nie zaleci inaczej, możemy delikatnie się gimnastykować, jednak są wciąż sporty, których nie powinnyśmy uprawiać aż do rozwiązania. Jazda na rowerze na przykład jest uznawana za ryzykowna, chociaż sama w sobie nie szkodzi, to jednak upadek z roweru mógłby wywołać przedwczesny poród lub nawet uszkodzić dziecko. Tak samo wygląda sprawa ze wszystkim rodzajami sportów ekstremalnych, jazdą konną czy też jazdą na łyżwach, nartach. Natomiast jest również wiele rodzajów sportu, które możemy spokojnie uprawiać, takie jak pływanie, spacery, gimnastyka dla ciężarnych czy lekkie rozciąganie. Jak wiadomo kobieta w ciąży powinna być aktywna, ponieważ pomoże jej to lżej rodzić, szybciej wróci do figury po porodzie oraz będzie miała więcej energii na zajmowanie się dzieckiem.